2016. március 2., szerda

Chanel: Coco


A barokk teljes varázsa

A hírneves N° 5 és N° 19,a Cuir de Russia vagy a Bois des iles után újabb nagy névvel jelentkezni szinte lehetetlen vállalkozásnak tűnhet.Mégis,1984-ben,amikor Jacques Polge és csapata kibocsájtja a Cocót ( ez a híres divatház első parfümje Gabrielle Chanel 1971-ben bekövetkezett halála óta),a tisztelgésképpen a Mademoiselle becenevét viselő illat rögvest kivételesen elegáns,fényűzően modern,ugyanakkor időtálló alkotásnak ígérkezik.A tervezője szerint "a Chanel-parfümök családjában kétféle meghatározó hangnem vonul végig,amelyek látszólag vetélytársak,mégis egymást erősítve teremtenek stílust,egyéniséget." Az első a virágos,amelyet általánosan ismertté tett a N° 5,a Gardénia vagy Allure,míg a másik irányzat egy barokk vonulat,amelyet még az 1920-as években fejlesztett ki a Cuir de Russie vagy a Sycomore.
Jacques Polge éppen ezt a buja,szertelen,csaknem bizánci,mindamellett erősen keleties barokk világot fedezte fel újra.A Coco maghatározó jegye a fűszeres harmónia.A virágos illatához messze földről válogatták a hozzávalókat -a Comore-szigetek narancsvirágát vagy az indiai jázmint,ezek frissebbek,gyümölcsösebbek,állatiasabbak,mint a többi-, hogy forrósággal,ritmussal gazdagítsák a parfüm összetételét,amely paradox módon egyáltalán nem virágos.Szimfóniája fás szantál- és a Cuir de Russie-re emlékeztető,bőrös illaton nyugszik,amelyet a Coco is követ az illatoktól felidézett álom és útra hívás bűvöletével.Az illattól a flakonig minden elegánsan megújítva,mégis híven követi Chanel szellemét.


A Coco,amelyet a Mademoiselle rue Cambonon lévő lakosztálya ihletett,felidézi az általa oly szívesen alkalmazott ellentétek szellemét.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése