2016. április 11., hétfő

Chanel: Allure


Az elegancia tiszta egyszerűsége

Amint megjelent az 1996-ban kibocsátott,üde parfüm,illatának ragyogó absztrakciójával,azonnal elfoglalta méltó helyét a tíz világelső között."Allure (modor,tartás,kellem),mert ön egyedülálló" -hangzott a jelmondata.És a reklámkampányok mind a mai napig nem sztárokkal vagy topmodellekkel hirdetik: az Allure arcai modern,szép,elegáns,aktív,de ismeretlen nők,akiknek közös vonása az a bizonyos hasonlíthatatlan "kellem". Az 1974-es Cristalle már utat nyitott ezeknek a friss,finom és elbűvölő illatoknak,amelyekben feltűnt a jerikói lonc és a citrusos jegyek harmóniája.Azonban az Allure még ennél is tovább feszíti a szaglás absztrakcióját.Cedrát és mandarin,grasse-i jázmin,aztán magnólia,jerikói lonc és tavirózsa,majd vetiver és vanília- ebből áll a különösen jól sikerült kompozíció,amely méltón képviseli a cég alapelvét: a hagyományokhoz híven megújulni,fenntartani a Chanel-márkát anélkül,hogy megtagadnák örökségét.És mi más lenne a "Chanel-módi",ha nem ez a kifinomultság,éppen ez a tartás,ez a sikk,amelynek köszönhetően Chanel mindig is értette az idők szavát? Éppen a Chanel-stílus alapvető jellemzőit -egyszerű és kifinomult,könnyű és fiatalos,tiszta és elegáns- fedezték fel rajongók ezrei az Allure parfümben,amely tökéletesen illett Chanel kisasszony képmásához,ahhoz a nőhöz,aki egyszerre volt "forradalmi és hagyományhű,kacér és erkölcscsősz,ösztönlény,aki képes volt taktikázni,aki nőnek érezte magát,de férfiként élt,megtestesítve a 20.századi asszonyi sors ellentmondását" -így rajzolta meg portréját Charlotte Seeling La Mode au siecle des créateurs című könyvében.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése