2015. november 13., péntek

Bourjois: Soir de Paris

Útlevél a hírnévhez

Valamennyi parfüm közül,amely nevében tiszteleg a francia főváros előtt,kétségkívül a Soir de Paris története a legérdekesebb és ez aratta a legnagyobb sikert.Színészeknek készült sminkkészítményekkel tűnt fel Alexander Napoléon Bourjois 1863-ban alapított cége,amely ma is ugyanezen a néven fut és nemzetközi tekintélyt vívott ki kompakt púdereivel,illetve arcfestékeivel.
Nos,1925 körül Bourjois leányvállalatot nyitott New Yorkban és azt a reményt dédelgette,hogy betör az amerikai kontinensre.Miután rájött,hogy a minőségi sminkkozmetikumok terén nagy a konkurencia,a cég más taktikához folyamodott: új termék mellett döntött.A púdereiről és arcfestékeiről ismert cégnél elhatározták,hogy egy parfümmel próbálkoznak,hiszen az amerikai termelés ezen a téren szinte a nullával volt egyenlő.Így született meg az az elhatározás,hogy egy jellegzetesen francia parfümöt kínálnak az amerikaiaknak,lírai,pompás szórakozást idéző névvel; olyan parfümöt,amely felizgatja képzeletüket: így született meg az Evening in Paris. (A parfüm mindaddig nem kapta meg francia nevét,a Soir de Paris-t,amíg Franciaországban forgalomba nem hozták.) Az illatszer 1929-ben látott napvilágot és azonnal nagy sikert aratott.Annyi bizonyos,hogy a korszak legjobb művészei bábáskodtak a Soir de Paris születése körül.Az illat alkotója Ernest Beaux,a Chanel N°5 hírneves szülőatyja.A virágos-fűszeres Soir de Paris révén a Bourjois márkanév rögtön bevonult az elismert parfümműhelyek körébe.Illatcsokra szegfűből,jázminból,íriszből és százszirmú rózsából tevődik össze,amelyet egy árnyalatnyi vetiver,illetve egy cseppnyi szantál is hangsúlyoz: a szegfű és a drága szantálfa forró és kihívó illatának váratlan párosítása igazi telitalálatnak bizonyult.
Hogy a kifinomult illatkompozíciót méltóképpen kiemelje,Bourjois a Brosse üvegműves céggel valódi ékszert készíttetett,egy szecessziós,rendkívül fényűző,kobaltkék flakont,amely forradalmi újításnak számított,hiszen a kék mindaddig nem szerepelt a parfümök világában.Jean Helleu grafikus tervezte a csupa költészet címkét,csillagokkal és félholddal,amely szórakozásra csábít a fényektől szikrázó éjszakában.Ez az első parfüm,amellyel egyenesen a középosztályt célozták meg,azzal a szándékkal,hogy minden nő hozzájuthasson egy igazán minőségi illatszerhez.A Soir de Paris -hála a maga korában tekintélyes eszközöket felvonultató reklámkampánynak,győzelmet aratott.Kék üveg,ezüst címke,jól csengő név: a Bourjois úgy döntött,hogy az 1990-es évek fényében megújítja a Soir de Paris-t.Francois Demachy fogalmazta újra a lényegét: összetétele alapvetően hű maradt az 1929-es eredetihez,de virágos jegyei új harmóniába olvadtak,amelyet vaníliás alapon fás-gyümölcsös jegyek hangsúlyoznak,hogy megkapja az időtlen parfümök púderes jellegét.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése