2015. november 17., kedd

Calvin Klein: CK One

Az első kétnemű illat

Calvin Klein,aki -éppen úgy,mint az ugyancsak bronxi születésű Ralph Lauren- a világméretű divatmarketing egyik legnagyobb alakja,nem annyira egy stílust vagy divatirányzatot kínál követőinek,mint inkább átfogó,modern életfelfogást. "Az esztétikum kulcsa a szexualitás -írja Charlotte Seeling La Mode au siécle des créateurs című könyvében.Alsónemű-,farmer-,illetve parfümreklámjai a melegkultúrának a test iránti megszállott rajongását közvetítik a heteroszexuális köztudatba és ezzel jelentősen hozzájárul ahhoz,hogy az alapvetően puritán amerikai gondolkodás engedékenyebbé váljon az évezred végére."
A 20.század végén nyilvánvaló az uniszex irányzat térhódítása.De amikor a CK One-t 1998-ban piacra dobják,annak mégis van egyfajta kockázata.A kölnivízen kívül,amely erősíti a szabályt,addig minden parfüm a férfiasság és nőiesség nagyon is meghatározott külső jegyeit célozza meg: a Moustache és a Shalimar közötti választás egyértelmű volt.
Ám a CK One,az első androgün,kétnemű illat elsöprő sikert arat.A parfüm csupasz egyszerűsége és a reklámkampányra kiválasztott fiatal férfiak,illetve nők szándékosan uniszex megjelenése nyereséges ötletnek bizonyult.A CK One bevonult a világ legkapósabb parfümjeinek sorába,megnyerte mind a férfiakat,mind a nőket,de elsősorban a fiatalokat.A parfümnek talán nem is tekinthető CK One -Maité Turonnet szerint "egy kevés kölni tengervízben oldva,koedukált és tiszta illat,egy csöppnyi ananásszal"- számtalan utánzót biztatott fel és az első olyan parfüm,amely szándékosan fordít hátat a nőiességről alkotott,megmerevedett képnek.


A természetes  CK One olyan parfüm,amelyet a nő szívesen oszt meg a férfival,a férfi pedig szívesen osztja meg a nővel.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése