2015. november 17., kedd

Cacharel: Anais Anais

A legifjabb nagy klasszikus

Az 1960-1970-es években a Cacharel divatmárka nagyon megerősödött.Abban az időben Jean Bousquet az elsők között volt,akik megértették,mit jelent valójában a prét-á-porter.Ki ne álmodott volna híres kreppblúzairól és tökéletesen szabott szoknyáiról? 1970-ben bocsátotta szárnyra a Liberty pamutból készült,virágos,romantikus ruhák csapatát.A könnyű kelmékből varrt virágszirmok mellé -ezek lágyságot és nőiességet sugárzó világát legjobban Sarah Moon,a fotográfus ábrázolja- Bousquet a hozzájuk illő,illatos csattanón törte a fejét.Természetesen hogy 1978-ban útjára bocsátott egy illatot,amely gyengédség és érzelem tökéletes egyensúlyát képviseli.
A vezérelv az volt,hogy lágy,virágos,egyszersmind újszerű parfümöt alkossanak: a fő szerepet egy törékeny fehér virág,a liliom kapta,amely egyszerre áraszt üde frissességet,de egyfajta érzékiséget is.És ennek a finom női parfümnek női nevet választottak,amelyet Anaitisz,az ókori Perzsia szerelemistennője ihlette.Az Anais Anais -megkettőzött neve mintha visszhangozna- olyan illat,amely átértelmezi a nőiesség,érzékiség,tisztaság képét.
Az Anais Anais hamarosan a leggyengédebb parfümként emlegették: gyengédségét andalító illatcsokrának köszönheti,amelyben narancsvirág,jázmin és rózsa is van,de ugyaezt a jelleget hangsúlyozza virágos címkével díszített,fehér tejüveg flakonja is,amelyet Annegret Beier tervezett.A metszett kristály hagyományával szakító tejüveget a régiek parfümösüvegcséi ihlették,így maga is része a romantikus hullámnak.Az illatszert kikiáltották a nemzedék parfümjének,pár év alatt a nemzetközi eladási listák élére tört és ott is maradt.
Az Anais Anais,amely a Dior -vagy az Yves Saint-Laurent- féle kreációk mellett felsorakozott a nagy parfümök sorába,ráadásul "fiatal" illat,felerészt a huszonöt évesnél ifjabb korosztály használja. 1983-ban,öt évvel megjelenése után a New York-i Bloomingdale's-nél ünnepelték a már akkor nagy klasszikusnak számító illat évfordulóját: a romantikus virágillat világsikere,amelyet dicsőség és szerencse övezett Párizstól Londonon és Milánón át Tokióig,nem lett volna teljes,ha nem szerzi meg hozzá az amerikai koronát is.A Cacharel parfümágazatának vezérigazgatója,Pierre Sajot így beszélt erről akkoriban: "Egyetlen parfüm sem válhat nagy parfümmé,ha nem fut be az Egyesült Államokban.Sikere két szóban összefoglalható: koherencia és minőség.Koherencia,mivel a romantikus irányzat ihletésére született meg az illat.Egy parfüm nem csupán folyadék egy üvegben,hanem maga az illattal áthatott,környező világ.
Az Anais Anais köré felépítettünk egy varázsos,lágy univerzumot gyengéd színekből,a teljes toalettpalettával,gyengéd színű sálakkal,zsebkendőkkel."




Az Anais Anais illata kifinomult harmónia,a liliom,rózsa és jázmin összhangja.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése